---Spis artykułów. Kliknij aby rozwinąć---
CLASSICAUTO testuje: SAAB Monte Carlo 850
Rajd Warszawski MPPZ i Zlot SAAB GT-Classic, Żyrardów 29.09-02.16
Zaproszenie na zlot.
SAAB 95 I Przyjaciele
FSO 129
Monte Carlo w Żarkach
2 Moto Weteran Bieg po chęcińskich serpentynach
Mirek na 3 Rajdzie Weteranów w Wałbrzychu
X Runda MPPZ - Rajd Podkarpacki 2015
SAABy i Czerwone Gitary7-8 sierpnia 2015 r.
Nadmorskie Spotkanie Saabowe 2015
Relacja Gerarda i Bożenki z XI Białostockiego Rajdu Moto Retro i ich trofea
XXIX Międzynarodowy Lubelski Rajd Pojazdów Zabytkowych - IV Runda MPPZ 2015
Erik Carlsson nie żyje.
Rajd Nocy Muzeów Automobilklubu Rzeszowskiego
Zwycięstwo w I Rundzie MPPZ Stalowa Wola 2015
Ogólnopolska Wystawa Pojazdów Zabytkowych - Motosfera Classic 2015
V Świętokrzyski Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych
Wesołego Alleluja!
Ogólnopolski Zlot Saab Klub Polska 13-15.03.2015r.
Saab. Historia w obrazach
Zakochany w Saabach
Saaby i F16
Automobilista 2 2015r.
Północ-południe, czyli pierwsze zimowe warsztaty Saabowe A.D. 2015 w Kańczudze
Problem z chłodzeniem w dwusuwie, czyli jak wykonać magiczną blendę
Moto Mikołaje z Piwersami i Wigilia z MTM Mosina 2014
Spotkanie w Żyrardowie
SAAB Erika Carlssona z RAC Rally 1961
Hubertus 2014
SAAB Session Slovakia 2014
V Praski Rajd Pojazdów Zabytkowych - 27.09.2014 r. (fot.GM)
ZAPŁON W DWUSUWIE – NIE MA SIĘ CZEGO BAĆ!
Wystawa klubowych SAAB-ów podczas Verva Street Racing
X Zlot Pojazdów Zabytkowych Radzymin-Wołomin (fot. G. Miakota)
96 lat, Gieniu!
Kańczuga Sierpień 2014 (fot.M. Wierzbicki)
Czerwony długi nosek V4 (fot. G Miakota)
Zlot Gwiaździsty AP
Z wizytą w Podgórzynie (fot. G. Miakota)
Wakacje Sonetta
intSAAB 2014 (galeria nr 2)
intSAAB 2014
SAABy w Arłamowie
Motoclassic Wrocław 2014.
Lipcowe spotkanie SAAB GT na Youngtimer Warsaw, fot. G Miakota
Refleksje po Mosinie, autor Mats Lenngren
Mosina IV
Nie taki Solex oczywisty, jak się wydaje
X Rajd Weteranów Szos w Mogilnie
Relacja do spotkania 3 x V4
IV Międzynarodowy Świętokrzyski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Wymiana przewodów paliwowych w SAABie 96 V4
Spotkanie Tomek i Hubert
Youngtimer Warsaw- rozpoczęcie sezonu 2014
Pomruk rozgrzanej V4
Pat Moss
Carlsson z dachu
Klasyczne Saaby w okolicach Wołomina i Kobyłki
Saabowe przedwiośnie
Saaby 92 Matsa i Krzysztofa
Materiały od Matsa przekazane przez Krzysztofa
Wywiad z Erikiem Carlssonem
NEO Model 1:18 Saab 96
Saabzlot Mosina 2014
Rajd po wołomińskim lesie
Bartek Mlkosz, 2015-09-13 01:27:37

2 Moto Weteran Bieg po chęcińskich serpentynach

W dniach 21-23 sierpnia 2015 r. w przepięknych Chęcinach i Tokarni odbył się 2 Weteran Moto Bieg na serpentynach do chęcińskiego zamku jak też IX Zlot Motocykli SHL.
Zlot odbył się w 78. rocznicę uruchomienia w pobliskiej kieleckiej Hucie Ludwików S.A. produkcji motocykla SHL - prawdziwej legendy polskiej motoryzacji. W imprezie wzięło udział ponad 200 zabytkowych pojazdów: motocykli i samochodów. 34 z nich stanęły na starcie 2. edycji Weteran Moto-Biegu, rozgrywanego na chęcińskich serpentynach. Na ponad kilometrowej, krętej, choć świetnie wyprofilowanej trasie, Saab pokazał, że jest stworzony do jazdy w takich warunkach, zdobywając w klasie post-60 II miejsce, ustępując tylko o sekundę Mercedesowi 250 i zdobywając Puchar Zamku Chęcińskiego. Niestety trasa była prawie cały czas pod górę, wypłaszczając się dopiero przed metą, czemu niestety nie sprzyjała mała moc dwusuwa, pomimo pedału gazu wciśniętego w podłogę praktycznie przez cały odcinek. Pomiar odbywał się profesjonalnie przez fotokomórki, a dojeżdżając do mety zawodnicy widzieli swój czas wyświetlany na ekranie. Liczył się lepszy czas z dwóch przejazdów. Oprócz zabytkowych samochodów (a może przede wszystkim) Weteran Moto Bieg był konkurencją, która sprowadziła na chęcińskie serpentyny wielu utytułowanych w minionych Mistrzostwach Polski motocyklistów wraz z profesjonalną obsługą serwisową, zaś dźwięk wydawany przez wyścigowe dwusuwowe Kawasaki nie jest łatwy do opisania i jednocześnie trudny do wymazania z pamięci.
Obok SHL-ek na Zlot przybyły równie kultowe dziś motocykle WSK, WFM i Junaki. Była też Pannonia oraz wspaniały przedwojenny CWS, motocykliści dopisali, sądząc po tablicach rejestracyjnych, z całego kraju. Wśród pojazdów zainteresowanie wzbudzał perfekcyjnie odrestaurowany Ford T z 1926 roku, dwa przepiękne Fordy Mustangi z lat 60-tych, świetnie zachowana wojskowa ciężarowa Praga z napędem na 3 osie, jak też wiele innych ciekawych aut, jak MG, przedwojenny Hudson i BMW, warszawskie Renaulty 4.
Po zakończonym Weteran Moto Biegu okazało się, że wśród motocyklistów bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się właśnie Saab, nad którego tembrem silnika i zachowaniem na krętej drodze zachwycali się prawie wszyscy do tego stopnia, że trudno mi było przejść przez rynek w Chęcinach bez kilkukrotnego zatrzymywania się i okazywania sympatii i zainteresowania przez motocyklistów. Posiadacze dwusuwów, jak widać, potrafią docenić to, co dobre 
W niedzielę uczestnicy przenieśli się do Tokarni na Motopiknik w Skansenie, gdzie rozegrano próby zręcznościowe dla motocyklistów, odbył się festyn z nagrodami m.in. dla dzieci. Atmosfera była świetna, pogoda wspaniała.
Jedną z atrakcji była nocna wyprawa na spotkanie Białej Damy w dopiero co otwartym po remoncie zamku w Chęcinach.
Impreza była, jak zawsze, prowadzona przez komandora Ryszarda Mikurdę z dużym poczuciem humoru i umiejętnością przekazania olbrzymiej wiedzy i ciekawostek z historii rajdów i motoryzacji (ci, którzy jeżdżą na Międzynarodowe Świętokrzyskie Rajdy Pojazdów zabytkowych w maju wiedzą, o czym mówię). Nocleg przy samym zrewitalizowanym dopiero co rynku w Chęcinach w Zajeździe Pod Basztami, u stóp samego zamku, w którym przesympatyczny właściciel raczył nas wspaniałymi wędlinami z własnej masarni spowodował, że przez 3 dni imprezy czuliśmy się wspaniale i na pewno przyjedziemy na kolejną imprezę. Na kolejny - jubileuszowy - X Zlot organizatory zapraszają za rok, w dniach 20-22 sierpnia 2016.