---Spis artykułów. Kliknij aby rozwinąć---
CLASSICAUTO testuje: SAAB Monte Carlo 850
Rajd Warszawski MPPZ i Zlot SAAB GT-Classic, Żyrardów 29.09-02.16
Zaproszenie na zlot.
SAAB 95 I Przyjaciele
FSO 129
Monte Carlo w Żarkach
2 Moto Weteran Bieg po chęcińskich serpentynach
Mirek na 3 Rajdzie Weteranów w Wałbrzychu
X Runda MPPZ - Rajd Podkarpacki 2015
SAABy i Czerwone Gitary7-8 sierpnia 2015 r.
Nadmorskie Spotkanie Saabowe 2015
Relacja Gerarda i Bożenki z XI Białostockiego Rajdu Moto Retro i ich trofea
XXIX Międzynarodowy Lubelski Rajd Pojazdów Zabytkowych - IV Runda MPPZ 2015
Erik Carlsson nie żyje.
Rajd Nocy Muzeów Automobilklubu Rzeszowskiego
Zwycięstwo w I Rundzie MPPZ Stalowa Wola 2015
Ogólnopolska Wystawa Pojazdów Zabytkowych - Motosfera Classic 2015
V Świętokrzyski Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych
Wesołego Alleluja!
Ogólnopolski Zlot Saab Klub Polska 13-15.03.2015r.
Saab. Historia w obrazach
Zakochany w Saabach
Saaby i F16
Automobilista 2 2015r.
Północ-południe, czyli pierwsze zimowe warsztaty Saabowe A.D. 2015 w Kańczudze
Problem z chłodzeniem w dwusuwie, czyli jak wykonać magiczną blendę
Moto Mikołaje z Piwersami i Wigilia z MTM Mosina 2014
Spotkanie w Żyrardowie
SAAB Erika Carlssona z RAC Rally 1961
Hubertus 2014
SAAB Session Slovakia 2014
V Praski Rajd Pojazdów Zabytkowych - 27.09.2014 r. (fot.GM)
ZAPŁON W DWUSUWIE – NIE MA SIĘ CZEGO BAĆ!
Wystawa klubowych SAAB-ów podczas Verva Street Racing
X Zlot Pojazdów Zabytkowych Radzymin-Wołomin (fot. G. Miakota)
96 lat, Gieniu!
Kańczuga Sierpień 2014 (fot.M. Wierzbicki)
Czerwony długi nosek V4 (fot. G Miakota)
Zlot Gwiaździsty AP
Z wizytą w Podgórzynie (fot. G. Miakota)
Wakacje Sonetta
intSAAB 2014 (galeria nr 2)
intSAAB 2014
SAABy w Arłamowie
Motoclassic Wrocław 2014.
Lipcowe spotkanie SAAB GT na Youngtimer Warsaw, fot. G Miakota
Refleksje po Mosinie, autor Mats Lenngren
Mosina IV
Nie taki Solex oczywisty, jak się wydaje
X Rajd Weteranów Szos w Mogilnie
Relacja do spotkania 3 x V4
IV Międzynarodowy Świętokrzyski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Wymiana przewodów paliwowych w SAABie 96 V4
Spotkanie Tomek i Hubert
Youngtimer Warsaw- rozpoczęcie sezonu 2014
Pomruk rozgrzanej V4
Pat Moss
Carlsson z dachu
Klasyczne Saaby w okolicach Wołomina i Kobyłki
Saabowe przedwiośnie
Saaby 92 Matsa i Krzysztofa
Materiały od Matsa przekazane przez Krzysztofa
Wywiad z Erikiem Carlssonem
NEO Model 1:18 Saab 96
Saabzlot Mosina 2014
Rajd po wołomińskim lesie
Tomek Szwejkowski, 2015-05-21 18:01:09

Ogólnopolska Wystawa Pojazdów Zabytkowych - Motosfera Classic 2015

W dniach 24-26 kwietnia 2015 wraz z Krzysztofem oraz moim tatą, mieliśmy okazję wziąć udział w I edycji nowej imprezy motoryzacyjnej w kalendarzu samochodów zabytkowych – Ogólnopolskiej Wystawie Pojazdów Zabytkowych - Motosfera Classic.

Pomimo pewnych problemów z wyborem i zatwierdzaniem samochodów przed samą imprezą, ostatecznie pojawiliśmy się z dwoma charakterystycznymi dla Saaba oraz naszego klubu samochodami – Saab 96 V4 oraz Saab 95 2T „Monte Carlo”.

Spotkanie było zaplanowane nietypowo – od piątku do niedzieli, codziennie w godzinach 10-18. Zgodnie z wytycznymi organizatorów, samochody przyprowadziliśmy już we czwartek po południu – w tymi miejscu spotkała nas ciekawa niespodzianka – sama hala znajduje się ponad metr nad poziomem parkingu – wjazd było możliwy po dość stromej pochylni, jednak m.in. dla nas przygotowano iście królewski sposób.

Same miejsce – Praska Drukarnia, jest dość klimatyczna, spora przestrzeń w dwóch – mniejszej i większej hali. My zostaliśmy umieszczeni na końcu drugiej hali. W towarzystwie Jaguarów, Mercedesów czy Austin Healey, nasze Saaby prezentowały się bardzo dobrze, jednak nasze miejsca parkingowe nie były najszczęśliwsze – dalej od wejścia już się ich zaparkować nie dało...

Była to pierwsza edycja tej imprezy. Głównym moim „zarzutem” jest słaba reklama – odjeżdżając na więcej niż 500m od hali nie było już widać plakatów ani reklam zachęcających do odwiedzenia lokalu na ulicy Mińskiej. W tym względzie nie pomógł chyba nawet zabytkowy „Ogórek” (przyprowadzony przez członków Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej) którym z centrum miasta można było zostać dowiezionym na teren praskiej fabryki.

Na plus zasługuje zabezpieczenie samochodów – słupki i liny odgradzające czy ochrona przemieszczająca się nieustannie między samochodami, spora ilość pokazów dodatkowych (kurs pierwszej pomocy, prezentacja strojów z lat 20-tych, 30-tych czy kącik zabaw dla dzieci) oraz grający na żywo zespół muzyczny.

Przechadzając się po hali odniosłem jednak wrażenie iż ilość gości, nie spełniła pokładanych nadziei – hale raczej świeciły pustkami, a większość oglądających stanowili organizatorzy oraz właściciele wystawionych samochodów.

Jestem jednak pewien, że impreza będzie się rozwijać w dobrym kierunku. Pierwszy krok został już wykonany. Mam również nadzieję iż jako Saab GT-Classic będziemy mogli następnym razem pokazać więcej różnorodnych samochodów.

Pozdrawiam,
Tomasz