---Spis artykułów. Kliknij aby rozwinąć---
CLASSICAUTO testuje: SAAB Monte Carlo 850
Rajd Warszawski MPPZ i Zlot SAAB GT-Classic, Żyrardów 29.09-02.16
Zaproszenie na zlot.
SAAB 95 I Przyjaciele
FSO 129
Monte Carlo w Żarkach
2 Moto Weteran Bieg po chęcińskich serpentynach
Mirek na 3 Rajdzie Weteranów w Wałbrzychu
X Runda MPPZ - Rajd Podkarpacki 2015
SAABy i Czerwone Gitary7-8 sierpnia 2015 r.
Nadmorskie Spotkanie Saabowe 2015
Relacja Gerarda i Bożenki z XI Białostockiego Rajdu Moto Retro i ich trofea
XXIX Międzynarodowy Lubelski Rajd Pojazdów Zabytkowych - IV Runda MPPZ 2015
Erik Carlsson nie żyje.
Rajd Nocy Muzeów Automobilklubu Rzeszowskiego
Zwycięstwo w I Rundzie MPPZ Stalowa Wola 2015
Ogólnopolska Wystawa Pojazdów Zabytkowych - Motosfera Classic 2015
V Świętokrzyski Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych
Wesołego Alleluja!
Ogólnopolski Zlot Saab Klub Polska 13-15.03.2015r.
Saab. Historia w obrazach
Zakochany w Saabach
Saaby i F16
Automobilista 2 2015r.
Północ-południe, czyli pierwsze zimowe warsztaty Saabowe A.D. 2015 w Kańczudze
Problem z chłodzeniem w dwusuwie, czyli jak wykonać magiczną blendę
Moto Mikołaje z Piwersami i Wigilia z MTM Mosina 2014
Spotkanie w Żyrardowie
SAAB Erika Carlssona z RAC Rally 1961
Hubertus 2014
SAAB Session Slovakia 2014
V Praski Rajd Pojazdów Zabytkowych - 27.09.2014 r. (fot.GM)
ZAPŁON W DWUSUWIE – NIE MA SIĘ CZEGO BAĆ!
Wystawa klubowych SAAB-ów podczas Verva Street Racing
X Zlot Pojazdów Zabytkowych Radzymin-Wołomin (fot. G. Miakota)
96 lat, Gieniu!
Kańczuga Sierpień 2014 (fot.M. Wierzbicki)
Czerwony długi nosek V4 (fot. G Miakota)
Zlot Gwiaździsty AP
Z wizytą w Podgórzynie (fot. G. Miakota)
Wakacje Sonetta
intSAAB 2014 (galeria nr 2)
intSAAB 2014
SAABy w Arłamowie
Motoclassic Wrocław 2014.
Lipcowe spotkanie SAAB GT na Youngtimer Warsaw, fot. G Miakota
Refleksje po Mosinie, autor Mats Lenngren
Mosina IV
Nie taki Solex oczywisty, jak się wydaje
X Rajd Weteranów Szos w Mogilnie
Relacja do spotkania 3 x V4
IV Międzynarodowy Świętokrzyski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Wymiana przewodów paliwowych w SAABie 96 V4
Spotkanie Tomek i Hubert
Youngtimer Warsaw- rozpoczęcie sezonu 2014
Pomruk rozgrzanej V4
Pat Moss
Carlsson z dachu
Klasyczne Saaby w okolicach Wołomina i Kobyłki
Saabowe przedwiośnie
Saaby 92 Matsa i Krzysztofa
Materiały od Matsa przekazane przez Krzysztofa
Wywiad z Erikiem Carlssonem
NEO Model 1:18 Saab 96
Saabzlot Mosina 2014
Rajd po wołomińskim lesie
Marcin Zahn, 2014-04-25 23:54:47

Wymiana przewodów paliwowych w SAABie 96 V4

Jak wszyscy dobrze wiemy bardzo ważnym elementem jest szczelność układów zasilających silnik.
Bardzo ważny jest układ dolotowy, a w szczególności układ paliwowy, którego szczelność ma bardzo duże znaczenie na bezpieczeństwo.
Z baku paliwo jest dostarczane do silnika za pomocą metalowego przewodu idącego do komory silnika. Z tego metalowego przewodu paliwo jest pompowane przez mechaniczną pompę paliwa do gaźnika po drodze przechodząc przez filtr oczyszczający. Elementy te są połączone za pomocą elastycznych przewodów o średnicy fi16mm.
Bardzo często te przewody ze starości potrafią pękać, kruszyć się co prowadzi do nieszczelności. W przypadku mojego auta było to widoczne po rozgrzaniu silnika kiedy to w komorze była wysoka temperatura. Przewody potrafiły się w dużym stopniu "pocić paliwem" co było widoczne.
Do wymiany potrzeba ok.1,5 mb elastycznego przewodu fi16mm paliwo/olej (dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym). Przy okazji warto zakupić od razu metalowe cybanty/obejmy do montażu. Na wzór starych przewodów przycinamy nowe odcinki.
Pomiędzy dwa odcinki montujemy nowy filtr paliwa (ważny kierunek przepływu paliwa) najkrótszy odcinek łączy metalowy przewód z pompą paliwa (dostęp trochę gorszy ale nie jest tragicznie) Wymieniamy także przewód paliwowy na gaźniku.
Po wymianie warto poobserwować czy przewody są dobrze zainstalowane i czy nie ma żadnych wycieków. Warto przy okazji przeczyścić odpowiednim preparatem gaźnik, oraz przejrzeć czy nie widać żadnych niepokojących wycieków.
Mając odkryty układ zasilający warto obejrzeć także połączenia elastyczne układu chłodzenia.